Κυριακή, 4 Μαρτίου 2012

Στα 2 ευρώ "πετάει" η τιμή της αμόλυβδης

...σχολιάστε
Στα ύψη εκτοξεύτηκε η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, αγγίζοντας τα 2 ευρώ ανά λίτρο σε πολλές περιοχές της χώρας.


Σε δηλώσεις του στο NEWS 247, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, Μιχάλης Κιούσης, αναφέρθηκε στη μέση τιμή, αυτή τη στιγμή, το "χρηματιστηριακό προϊόν" - γνωστό και ως - πετρέλαιο, την κρίση στην αγορά υγρών καυσίμων και τα λάθη του προγράμματος "Ήφαιστος", που στοίχισαν τη ζωή σε έναν άνθρωπο.

Στο 1,76 ευρώ η τιμή της αμόλυβδης πανελλαδικά

Την ακριβότερη βενζίνη της Ευρώπης έχει η Ελλάδα, με την μέση τιμή στα πρατήρια να ανέρχεται, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων, στο 1 ευρώ και 76 λεπτά, με αρκετές περιοχές της περιφέρειας να πωλούν ακόμη και στο 1,93 ευρώ.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κιούσης, η χώρα μας αγοράζει καύσιμα στην ίδια τιμή με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που αγοράζουν από τον ίδιο προμηθευτή.

Ωστόσο, ο υψηλός ΦΠΑ που πηγαίνει στο κράτος είναι ο μόνος λόγος για την εκτόξευση της τιμής της, καθιστώντας την "ελληνική" βενζίνη την ακριβότερη της Ευρώπης.
"Έχουμε τους ακριβότερους φόρους στην Ευρώπη.
Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2010, μπήκε φόρος 51 λεπτά στην τιμή της βενζίνης. Αυτή τη στιγμή, οι φόροι είναι 1,010 με 1,012 ευρώ. Το υπόλοιπο είναι η τιμή του προϊόντος, η επεξεργασία του, το κόστος μεταφοράς, το κέρδος του διυλιστηρίου και το κέρδος του πρατηριούχου", σημείωσε.

Κληθείς να εκτιμήσει, εάν η τιμή σημειώσει περαιτέρω αύξηση, ο κ. Κιούσης είπε, ότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει εάν θα ανέβει το βαρέλι.
Ακόμη, σημείωσε πως πράγματι, η τιμή του πετρελαίου "διορθώθηκε τις τελευταίες ημέρες, ωστόσο αυτό δεν συνιστά πτώση", που θα μπορούσε να επηρεάσει προς τα κάτω την τιμή των καυσίμων.
Σημειώνεται, ότι η τιμή του Brent, έπεσε την Παρασκευή στα 125 δολάρια το βαρέλι, ενώ μία ημέρα πριν "έκλεισε" στα 126,20 δολάρια και δύο ημέρες νωρίτερα στα 128 δολάρια το βαρέλι.

"Το πλαφόν δεν λύνει το πρόβλημα"

Ερωτηθείς, εάν θα μπορούσε να επιβληθεί πλαφόν στην τιμή των υγρών καυσίμων, ο  πρόεδρος της ΟΒΕ, ξεκαθάρισε πως "κάτι τέτοιο δεν θα έλυνε το πρόβλημα".
"Θα έκλειναν τα πρατήρια που πωλούν σε τιμή μεγαλύτερη από αυτή του πλαφόν αρχικά", είπε, τονίζοντας πως "από το 2009 μέχρι σήμερα, σε σύνολο 8.100 πρατηρίων το 2009 και 6.900 σήμερα, έχουν κλείσει 1.200 πρατήρια και έπεται συνέχεια. Ειδικά, εάν γίνει εξίσωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με του πετρελαίου κίνησης, από 15 Οκτωβρίου, όπως ψηφίστηκε με τον Εφαρμοστικό Νόμο του Μνημονίου, τα πρατήρια που θα βάλουν λουκέτο, θα είναι ακόμα περισσότερα".

"Και όσο συρρικνώνεται η αγορά, πέφτει και η κερδοφορία, πιέζουν οι εταιρείες τα πρατήρια που έχουν απομείνει και αυτό οδηγεί σε περαιτέρω κλείσιμο πρατηρίων", πρόσθεσε, τονίζοντας πως ήδη,  η κατανάλωση στα καύσιμα έχει πέσει κατά 18% με 20%, λόγω της οικονομικής κρίσης.
"Ο  κόσμος δεν αγόραζε νωρίτερα, δεν θα αγοράσει τώρα που έχει φτάσει η τιμή στο 1,76 ευρώ", είπε χαρακτηριστικά.

Ειδικά ως προς την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης, όπως είπε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΒΕ, σημειώθηκε πτώση 50% στην περιφέρεια.

"Όπου μπορούν να κόψουν τη θέρμανση, την κόβουν. Όπου μπορούν, ανάβουν τζάκια, ενώ τελευταία επιλέγουν σόμπες και πέλετ οι καταναλωτές. Τώρα το πετρέλαιο πωλείται στο 1 ευρώ χονδρικά. Από τις 15 Οκτωβρίου όμως, θα φτάσει το 1,45 ευρώ", σημείωσε.

"Μόνη λύση η μείωση του ΦΠΑ"

Όπως τόνισε ο κ. Κιούσης, η μελλοντική τιμή πώλησης του πετρελαίου δεν μπορεί να προβλεφθεί, αφού λειτουργεί ως "χρηματιστηριακό προϊόν", με τις συναλλαγές να γίνονται σε δολάρια.
"Για να ενισχυθεί η οικονομία, η μόνη λύση είναι να πέσουν οι φόροι και εν μέσω κρίσης και επειδή έχουν πέσει οι ισοτιμίες ευρώ - δολαρίου. Επιτέλους, πρέπει το Υπουργείο Οικονομικών, να κάνει ταμείο. Τι εισέπραττε πριν τις αυξήσεις από τους φόρους και τι εισπράττει τώρα", τόνισε.

"Είναι απλά τα πράγματα. Υπάρχει υστέρηση εσόδων, οπότε αφού δεν μπορεί να εισπράξει τα προσδοκώμενα έσοδα, καλό θα είναι να ρίξει τους φόρους", πρόσθεσε.

Τα λάθη  που στοίχισαν τη ζωή ενός ανθρώπου

Κληθείς να σχολιάσει τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των βενζινοπωλών, που αντιδρούν στα "παράλογα και άδικα", όπως τα χαρακτηρίζουν πρόστιμα του συστήματος "Ήφαιστος" για το πετρέλαιο θέρμανσης, ο κ. Κιούσης σημείωσε, πως μέχρι σήμερα έχουν σταλεί πρόστιμα 380.000.000 ευρώ σε πρατηριούχους.

"Πρέπει να ξεπουληθούν 4.000 πρατήρια πανελλαδικά, για να πληρωθούν αυτά τα πρόστιμα. Είναι εξωπραγματικά τα ποσά", είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως ήδη ένας συνάδελφός του έχασε τη ζωή του, επειδή δεν άντεξε στο άκουσμα του προστίμου, που του είχε σταλεί.

"Υπήρχαν λάθη. Λάθη, παραλείψεις, αβλεψίες του συστήματος, λάθη πελατών, οποιαδήποτε λάθη, τα οποία όταν εκπρόθεσμα πάμε να διορθώσουμε, αυτό περνάει στον τελωνειακό κώδικα και πηγαίνει για λαθρεμπόριο. Κάποιος είχε τη φαεινή ιδέα, να το βάλει στον τελωνειακό κώδικα, χωρίς να ξέρει τι σημαίνει αυτό", είπε, προσθέτοντας ότι μετά το τραγικό περιστατικό με τον πρατηριούχο και τις πανελλαδικές κινητοποιήσεις, "θα βρεθεί λύση, θα περάσει ως διάταξη και θα γίνει πρόστιμο του Κώδικα Βιβλίου Στοιχείων".

Τι μέλλει γενέσθαι με το Ιράν

Σε ερώτηση σχετικά με την ενδεχόμενη διακοπή προμήθειας πετρελαίου από το Ιράν στην Ελλάδα, είπε, πως εάν το βαρέλι πωλείται στα 140 ή 150 δολάρια, "ακόμη κι αν δεν υπάρχει πρόβλημα επάρκειας, αλλά πρόβλημα ακρίβειας, τα πράγματα δεν θα είναι διαφορετικά.
"Δεν γνωρίζουμε, τι ακριβώς θα γίνει με το Ιράν, πώς θα γίνει και πού θα φτάσει, αυτό εξαρτάται από τους κύκλους των διυλιστηρίων. Από τις 14 Δεκεμβρίου έως σήμερα, σημειώθηκε αύξηση 17 λεπτών, λόγω της ισοτιμίας δολαρίου - ευρώ και μετά από άνοδο της τιμής του βαρελιού", σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΒΕ.

Υπενθυμίζεται, ότι ήδη, το Ιράν  έχει διακόψει τις πωλήσεις πετρελαίου προς τη Γαλλία και τη Βρετανία, χώρες που προμηθεύονταν από ελάχιστο έως και καθόλου ιρανικό πετρέλαιο.
Για την Ελλάδα όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά, αφού το 20% του εφοδιασμού μας προέρχεται από το Ιράν, ενώ η χώρα μας είναι η τρίτη σε εισαγωγή ιρανικού πετρελαίου στην Ευρώπη, με μεγάλη διαφορά από την επόμενη στη "λίστα" Γαλλία.

news247